Nową rzeczą, która pojawia się w Dead Space 2 jest tryb multiplayer. Możemy w nim zagrać jako straszny Nekromorf lub członek nieustraszonego oddziału bezpieczeństwa na Sprawl. Podczas potyczek zdobywać się będzie punkty doświadczenia (EXP), dzięki którym nasza postać zyska większy poziom i odblokuje nowe bronie czy zdolności.
Sprawl Security Officers
Jedną z dwóch drużyn jakim przyjdzie nam pokierować są Sprawl Security Officers , którzy muszą powstrzymać plagę rozprzestrzeniających się nekromorfów. Drużyna ludzi, w przeciwieństwie do ich przeciwników, nie posiada klas postaci. Wszyscy gracze w drużynie pełnią jednakową rolę, aczkolwiek mogą różnić się rodzajem pancerza lub bronią.
Na początku nasza postać wyposażona zostaje wyposażona w piłę plazmową i karabin pulsacyjny. Wraz ze zdobywaniem większego doświadczenia możemy odblokować pistolet liniowy (poziom 7), karabin pulsacyjny (poziom 11), poszukiwacz (poziom 17) i oszczepnicę (poziom 28). Każda z broni posiada również dwa ulepszenia, jak zwiększenie pojemności magazynku czy ilości zadawanych obrażeń. Zespół ludzi posiada również 15 różnych pancerzy, lecz różnią się one tylko wyglądem , a ich rodzaj nie ma wpływu na zwiększenie odporności na ataki ze strony przeciwników (lista znajduje się w osobnym artykule).
Kombinezony jednostek bezpieczeństwa wyposażone są również w moduły stazy i kinezy, których zasada działania jest taka sama jak w rozgrywce dla jednego gracza. Choć użycie kinezy w trybie multiplayer zostało ograniczone praktycznie do zera. Za jej pomocą nie możemy podnosić apteczek czy skrzynek z amunicją. Na początku każdej rundy zostajemy wyposażeni w jedną apteczkę i dwa zbiorniki stazy.
Każda mapa dla zespołu ludzi niesie ze sobą inny scenariusz, podczas którego drużynie zostają zlecone zadania. Na pięciu różnych mapach dążymy do wykonania powierzonych nam rozkazów przed upływem wyznaczonego czasu. Każde wykonane zadanie podczas naszej rozgrywki, punktowane jest punktami doświadczenia (przy biernym uczestniczeniu w akcji +150 EXP, a jeśli my aktywujemy panel + 250 EXP). Wszystkie lokacje to przeważnie wąskie tunele, w których za rogiem niechybnie czekają nekromorfy. Jako członek bezpieczeństwa możemy trzymać się reszty towarzyszy lub zaryzykować i podjąć działania na własną rękę. Pojedyncza jednostka nie powinna mieć problemu z pozbyciem się kilku mutantów, lecz pamiętajmy, mamy ograniczony zapas amunicji. Dodatkowe paczki z nabojami wylatują , gdy zabijemy przeciwnika. Tak samo jest w przypadku apteczki.
Akcja
Punkty doświadczenia
Zabicie nekromorfa
100
Asysta przy zabiciu nekromorfa
25
Kill Streak 5: Zabij 5 przeciwników nie umierając
100
Kill Streak 10: Zabij 10 przeciwników nie umierając
200
Kill Streak 20: Zabij 20 przeciwników nie umierając
500
Uratuj członka swojej drużyny przed atakiem przeciwnika
20
Wypełnij cel
250
Wypełnienie celu przez innego członka drużyny
150
Uleczenie członka drużyny znajdującego się w naszym pobliżu